Dag 3 - Phnom Penh (18 jan) - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jorn Veen - WaarBenJij.nu Dag 3 - Phnom Penh (18 jan) - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jorn Veen - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Phnom Penh (18 jan)

Door: Jorn van der Veen

Blijf op de hoogte en volg Jorn

18 Januari 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

De eerste dag dat ik niets toeristisch heb gedaan. In plats daarvan voelde ik nog wel, meer als anders een backpacker. Na een simpel ontbijtje ben ik me Kate, David (of "Just Dave") en Andrea naar de markt geweest. Toch maar een zwembroek gekocht. Waarom? Twee gebouwen verderop is Number 9, een luxe uitziend hotel, maar relatief goedkoop. Number 9 heeft een zwembad op het dak, waar we naar het bezoek aan Central Market hebben gechilled. Kaartspelletjes gespeeld, alcoholische dingen gedronken en vooral veel gezelligheid. Jamie en Mike (Mike houdt een fietstocht door heel Azië) sloten zich ook bij ons aan en met z'n allen zijn we een tuc-tuc ingedoken voor het avondeten. Het lukte ons om onze tuctuc-chauffeur (Mr. T of Thim) mee uit eten te krijgen, doordat we naar een totaal niet-Aziatische tent gingen. Pizza! Tijdens het eten kwamen er allemaal kinderen rond onze tafel staan om ons polsbandjes te verkopen, sommigen hebben wat gekocht en een van de kids keek begerig naar een vlieger die Kate mee had genomen. We hebben hem beloofd dat hij mee mocht en hij nam nog twee kinderen mee. Het was tijdens het vliegeren geweldig hoe ze uit hun verkopersrol stapten en lekker kind konden zijn. Al snel hadden ze ook mijn camera te pakken gekregen en maakten ze foto's van alles wat los en vast zat. Uiteindelijk hebben we koekjes voor ze gekocht en heeft Kate zelfs haar vlieger aan ze gegeven. Sowieso een erg gezellige avond.
Dat was de hele dag eigenlijk al...
Oh ja! Ik ben groot, sowieso groter dan de lokale bevolking maar ook groter dan de meeste andere toeristen.
Dave: "If it ain't Dutch, it ain't much"

Vanavond was mijn laatste avond in Phnom Penh voor ik morgenmiddag met de bus naar Kampot vertrek. Maar ik kan niet wachten tot ik hier weer ben in februari

PS Ik was te laat voor de dansshow van gisteravond helaas, volgende bezoek meer geluk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorn

Ik heb krullen en een baard.

Actief sinds 09 Nov. 2013
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 7886

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 15 Maart 2014

Cambodiëtnam

Landen bezocht: